Samen met Tessa Hamel ben ik mijn eigen onderneming gestart; Minvi - Make Invisible Visible. Hier houd ik mij voornamelijk bezig met het ontwerpen van logo's en huisstijlen. Daarnaast proberen we steeds meer opdrachten te vinden waarbij we het visual design kunnen oppakken van bijvoorbeeld een website.
 

Verantwoordelijkheden

User Experience, Concepting, Visual Design, Interaction Design

Minvi

Al sinds het Grafisch Lyceum houd ik me bezig met freelance opdrachten naast mijn studie. Hierbij richt ik me voornamelijk op het maken van logo’s en huisstijlen. Per 1 oktober 2018 ben ik, samen met Tessa Hamel mijn eigen onderneming gestart, Minvi. Wij houden ons vooral bezig met het maken van logo’s en huisstijlen en het visuele ontwerp van een website.

Westland Plant

Voor Westland Plant heb ik het logo en de website ontwikkeld. Ik heb gekeken naar de kenmerken en de uitstraling van het bedrijf.
Ik wilde een logo maken waar een dubbele betekenis in zit. Zo is het beeldmerk een abstracte versie van de Spathiphyllum plant. Daarnaast zijn ook de letters ‘W’ ‘L’ en ‘P’ van Westland Plant erin verwerkt.

Aan de hand van een gesprek met de eigenaar van Westland Plant heb ik als advies gegeven om een fotograaf de fotografie te verzorgen die gebruikt kon worden in de website.

Bob Created

Een logo voor een creatieve ondernemer die hout en technologie samenvoegt om hier bijvoorbeeld handgemaakte gitaren van te maken.

Als logo heb ik een boomstam gebruikt als ‘O’, die tegelijkertijd vingernerven voorstellen. Dit staat voor de handgemaakte werken. Daarnaast staat het logo voor ‘out of the box’ werken wanneer hout en techniek als combinatie wordt gebruikt.

Influential Models

Influential Models is een jong modellenbureau wat zich richt op de influencer markt. Hierbij worden modellen ingezet voor influencer werk terwijl ze tegelijkertijd een portfolio opbouwen voor zichzelf.

De strekken armen uit naar elkaar en “omarmen” de samenwerking. Dit laat zien dat ze invloed uitoefenen op elkaar. De een heeft de ander nodig en andersom (influencers). De hartvormen staan voor het geven van iets aan de een en daar meteen ook iets voor terugkrijgen van de ander.

Horti Supply

Hortisupply handelt in zowel binnen- als buitenplanten. De doelgroep zijn kwekers en hoveniers. Het logo moest een groene uitstraling hebben maar wel een corporate uitstraling behouden omdat het voornamelijk business to business handel is.